Sådan gjorde vi
Der er blevet gennemført en kvalitativ analyse blandt aktuelle og potentielle brugere i de otte kommuner, for at få indblik i forskellige målgruppers oplevelser og vurderinger af udvalgte plansites.
Metode og målgruppe
Der er blevet gennemført semistrukturerede telefoninterviews med en række professionelle interessenter (ejendomsmæglere, landmålere og journalister) i de 8 ud af 11 netværksdeltagere, der har haft et forslag til kommuneplan færdigt ved undersøgelsens start. Derudover er der blevet gennemført interviews med embedsmænd og politikere i de respektive kommuner samt med interesseorganisationer og almene borgere. Alle de interviewede personer bor eller arbejder i den kommune, som kommuneplanen omhandler.
Der er sammenlagt blevet gennemført 38 telefoninterviews á ½ times varighed med ovenstående målgrupper. For hver af de 8 kommuner er der udarbejdet et notat, der samler op på resultaterne af interviewene.
Interviewtemaer
Interviewene er blevet gennemført ud fra temaerne: Indholdets relevans, navigationen, sproget/teksten, kortmaterialet, det grafiske udtryk, vurdering af forsiden og gode råd til forbedringer. Se interviewguiden/spørgerammen her. Resultaterne fra interviewet samles op i et særskilt afsnit "helhedsoplevelse og vurdering".
Læs mere om projektet.
|