Her kan du se vores aktuelle udvalg af kurser, arrangementer, webinarer og netværk.
Hvis du ikke finder det kursus, I har brug for, så kan vi tilbyde at skræddersy et kursus, der er tilpasset netop din kommune eller organisation.
Kommende kurser
Afholdte kurser
Dansk Byplanlaboratorium udvikler projekter og indgår i samarbejder, der kan være med til at kvalificere planlægningen – enten gennem nye erkendelser eller gennem formidling af gode resultater.
Kontakt os gerne hvis du har en ide til et relevant projekt eller et udviklende samarbejde, der kan være med til at skabe bæredygtige byer og landskaber.
Nuværende projekter
Afsluttede projekter
Få nye værktøjer og lad dig inspirere af gode cases og holdninger fra nær og fjern. Her kan du finde temasider, udgivelser fra Dansk Byplanlaboratorium og Byplanhistorisk udvalg. Du kan også læse magasinet Byplan Nyt og finde de seneste holdninger fra Dansk Byplanlaboratorium.
Du må meget gerne selv bidrage – skriv debatindlæg i Byplan Nyt eller skrive et indlæg til ByplanBlog.
Trygge boligområder
Digital by
Dansk Byplanlaboratorium er en tværfaglig uafhængig institution, der siden 1921 har sat byplanlægning på dagsordenen.
Byplanlaboratoriet skaber debat om aktuelle planlægningsspørgsmål, opbygger kompetencer og formidler ny viden. Det sker gennem deltagelse i udviklingsprojekter, afholdelse af kurser, seminarer, webinarer og konferencer samt udgivelse af publikationer, magasinet Byplan Nyt samt denne hjemmeside.
Hovedparten af Byplanlaboratoriets udgifter finansieres via indtægtsdækket virksomhed. Resten dækkes af tilskud fra myndigheder, institutioner og private virksomheder.
NYP - Netværk for Yngre planlæggere
FAB - Foreningen af Byplanlæggere
Park og Naturforvalterene
Byplanhistorisk Udvalg
Plan22+
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Bestil Byplan Nyt
Læs mere om tilmelding, priser og praktiske oplysninger på Byplanmødet.
SE AFTENENS BORDPLAN LIGE HER!
TILMELDING & FRISTER
Tilmeldingen til Byplanmødet er lukket. Vil du på venteliste til en plads, så skriv en mail til db@byplanlab.dk.
Download en deltagerliste her.
Tilmelding til Byplanmøde 2024
Pris for Byplanmødet er 8.575 DKK, og 6.255 DKK for tilskudsgivere. Læs mere om at blive tilskudsgiver her.
Prisen inkluderer frokost torsdag-fredag, middag og aftenarrangement, udflugter og deltagermateriale. Overnatning er ikke inkluderet i deltagerafgiften.
Tilmeldingen er bindende fra den 25. juni. Herefter refunderes beløbet ikke. Det er dog muligt at ændre navn på deltager frem 24. september (1 uge før afholdelse). Herefter kan vi heller ikke garantere at vi kan tage højde for kosthensyn.
Det kan blive nødvendigt at prioritere tilmeldingerne efter modtagelsesdato, hvis det maksimale deltagerantal overskrides. I så fald oprettes en venteliste.
PRAKTISKE OPLYSNINGER
Hvordan kommer man rundt, hvad med bagage og overnatning? Find svaret på de fleste af dine spørgsmål her.
Overnatning Overnatning er ikke inkluderet i billetprisen og arrangeres af deltageren selv. Byplanlaboratoriet har lavet et samarbejde med OrgaNicer, som har bookingaftaler med udvalgte hoteller i Odense. Booking af hotelværelser sker gennem OrgaNicer, og fungerer efter først-til-mølle-princippet. OrgaNicer forsøger løbende at booke hotelværelser efter behov. Bekræftelse og faktura fremsendes fra og betales til OrgaNicer. Husk at tjekke afmeldingsregler og frister ved hotellet.Book hotel via dette link. Husk at skrive "byplanmøde" i feltet Kundelogin.
Ønsker du overnatning fra den 2. oktober skal du blot ændre ankomstdatoen, da den automatisk vælger den 3. oktober. Herefter vælges det det ønskede antal værelser, og antal gæster skal forstås som antal gæster pr. værelse.Du har mulighed for at betale med kreditkort eller faktura. Undgå at trykke på ”print kvittering”, men lad den selv generere en bekræftelse per mail. Yderligere information om overnatning kan fås ved henvendelse direkte til OrgaNicer på telefon 96 27 22 27 eller mail@organicer.dk.
Sessioner
Find link til hvor din session afholdes herunder:
A. Hvad nu hvis vi ikke bare kan bygge nyt? Kvalitet i transformation og bevaring.
B. "If you can't measure it, you can't improve it" - bæredygtighedsværktøjer i planlægningen
C. Lokal handlekraft og klimavenlig adfærd.
D. Hvordan bliver turismen en løftestang for lokal udvikling og grøn omstilling?
E. En national arkitekturpolitik - hvorfor?
F. Hvordan skal vi bo i fremtiden?
G. Havvand og nedbør: Hvor skal vi bygge og hvor skal vi bo?
H. Grøn og bæredygtig mobilitet.
I. Er der en politiker til stede?
J. Solceller - smukt når det lykkes?
K. Biodiversitet og natursyn.
L. Førstehjælp til bymidter!
Ankomst & afslutning Byplanmødets hovedprogram torsdag og fredag morgen finder sted i ODEON i Odense, Odeons Kvarter 1, 5000 Odense C. Vi afslutter ligeledes Byplanmødet i ODEON. ODEON ligger i gåafstand fra Odense Banegård. Har du spørgsmål til parkering? Se mere her.
Navneskilt – din billet Når du ankommer til Byplanmødet torsdag morgen, får du et navneskilt udleveret, der fungerer som billet til alle dele af Byplanmødet. Navneskiltet skal bæres synligt begge dage og viser, hvilken session og udflugt, du skal deltage i.
Udflugter fredag Husk paraplyen og det praktiske tøj. Desværre ligger det udenfor vores kapacitet at planlægge dagens vejr. Udflugter gennemføres uanset vejret.
Transport under Byplanmødet Sessionerne torsdag eftermiddag foregår i ODEON og i Odense. Alle sessionslokaler ligger i gåafstand fra ODEON.
Særlige behov På Byplanmødet ønsker vi, at der er adgang for alle. Er du kørestolsbruger eller har et særligt behov i forhold til de fysiske rammer på Byplanmødet, så giv os mulighed for at tage hensyn ved at sende os en besked på im@byplanlab.dk.
Bagage Der vil være mulighed for at stille din bagage i ODEON torsdag og fredag morgen. Bagageopbevaring er på eget ansvar.
Festmiddagen torsdag aften Aftenarrangementet finder sted i ODEON. Der er ikke arrangeret transport til og fra hoteller.
Afslutning og hvordan kommer man hjem? Fredagens udflugter starter fra ODEON kl. 10.30 og slutter kl. 14.00, hvor vi alle igen mødes i ODEON til fælles afslutning.
Fotografering og sociale medier Under Byplanmødet vil vi elske, hvis I vil tage fotos af de ting, I oplever og dele med os andre. Brug hashtagget #byplanmødet. Vær opmærksom på, at vi fotograferer under Byplanmødet og lægger fotos på sociale medier. På grund af GDPR-reglerne skal vi oplyse, at billederne kun vil blive brugt som PR for arrangementet.
Yderligere spørgsmål? Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål? Skriv til im@byplanlab.dk.
Læs mere om årets tema her.
Se programmet for Byplanmødet her. Det fulde line-up af keynotes offentliggøres løbende.
Mød oplægsholderne! Opdateres løbende.
Sessioner afholdes torsdag den 3. oktober kl. 15.00-17.00.
Udflugter foregår fredag den 4. oktober kl. 10.30-14.00.