Her kan du se vores aktuelle udvalg af kurser, arrangementer, webinarer og netværk.
Hvis du ikke finder det kursus, I har brug for, så kan vi tilbyde at skræddersy et kursus, der er tilpasset netop din kommune eller organisation.
Kommende kurser
Afholdte kurser
Dansk Byplanlaboratorium udvikler projekter og indgår i samarbejder, der kan være med til at kvalificere planlægningen – enten gennem nye erkendelser eller gennem formidling af gode resultater.
Kontakt os gerne hvis du har en ide til et relevant projekt eller et udviklende samarbejde, der kan være med til at skabe bæredygtige byer og landskaber.
Nuværende projekter
Afsluttede projekter
Få nye værktøjer og lad dig inspirere af gode cases og holdninger fra nær og fjern. Her kan du finde temasider, udgivelser fra Dansk Byplanlaboratorium og Byplanhistorisk udvalg. Du kan også læse magasinet Byplan Nyt og finde de seneste holdninger fra Dansk Byplanlaboratorium.
Du må meget gerne selv bidrage – skriv debatindlæg i Byplan Nyt eller skrive et indlæg til ByplanBlog.
Trygge boligområder
Digital by
Dansk Byplanlaboratorium er en tværfaglig uafhængig institution, der siden 1921 har sat byplanlægning på dagsordenen.
Byplanlaboratoriet skaber debat om aktuelle planlægningsspørgsmål, opbygger kompetencer og formidler ny viden. Det sker gennem deltagelse i udviklingsprojekter, afholdelse af kurser, seminarer, webinarer og konferencer samt udgivelse af publikationer, magasinet Byplan Nyt samt denne hjemmeside.
Hovedparten af Byplanlaboratoriets udgifter finansieres via indtægtsdækket virksomhed. Resten dækkes af tilskud fra myndigheder, institutioner og private virksomheder.
NYP - Netværk for Yngre planlæggere
FAB - Foreningen af Byplanlæggere
Park og Naturforvalterene
Byplanhistorisk Udvalg
Plan22+
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Bestil Byplan Nyt
Læs mere om tilmelding, frister og overnatning på Byplanmødet 2022
Tilmeldingen til Byplanmødet er lukket.
Prisen er 5.950 kr. for tilskudsgivere til Dansk Byplanlaboratorium og 7.950 kr. for ikke-tilskudsgivere. Tjek, om du er tilskudsgiver her.
Prisen inkluderer frokost begge dage, middag og aftenarrangement, udflugter og deltagermateriale. Overnatning er ikke inkluderet i deltagerafgiften, men bookes og betales separat.
Tilmelding er bindende efter mandag den 27. juni. Fra mandag den 27. juni er tilmelding bindende og beløbet refunderes ikke. Det er dog muligt at ændre navn på deltager indtil den 29. september.
Bekræftelse og faktura sendes, når tilmelding er modtaget i Byplanlaboratoriet. Det kan blive nødvendigt at prioritere tilmeldingerne efter modtagelsesdato, hvis det maksimale deltagerantal overskrides. I så fald oprettes en venteliste.
Sidste frist for tilmelding til Byplanmødet er fredag den 9. september kl. 10.00. Tilmeldingen er lukket
Overnatning Booking af hotelværelser sker gennem konferencebureauet OrgaNicer og fungerer efter først-til-mølle-princippet. OrgaNicer forsøger løbende at booke hotelværelser efter behov. Bekræftelse og faktura fremsendes fra og betales til OrgaNicer. Værelsesbookinger efter den 1. september vil være på forespørgsel. Husk at tjekke afmeldingsregler og frister ved hotellet.Husk at skrive byplanmøde i feltet Kundelogin. Linket giver direkte adgang til relevante datoer og hoteller.
Reserver hotelværelser her (eksternt link til OrgaNicer).
Yderligere information om overnatning kan fås ved henvendelse direkte til OrgaNicer på telefon 96 27 22 27 eller mail@organicer.dk.
Corona Hvis myndighederne til efteråret genindfører Corona-restriktioner, vil byplanmødet blive gennemført på helt eller delvist digitale vilkår og til en reduceret pris. Der vil være live-transmission fra hovedscenen, underholdning og webinarer fra sessioner. Udflugterne på dag 2 vil dog blive aflyst.
Prisen vil i det tilfælde reduceres med 2/3 til en pris på 1.983 kr./2.650 kr. og deltagerne vil få de resterende penge retur.
Partnerskaber i planlægningen - byudvikling på tværs af grænser
Dyk ned i programmet for årets byplanmøde her
Læs mere om byplanmødets hovedoplægsholdere her
Sessionerne finder sted i Aabenraa bymidte eller Arena Aabenraa
Fredag den 7. oktober kl. 10.30-14.30/15.00
Find svar på ofte stillede spørgsmål samt hvordan du kommer rundt til de steder, du skal være i løbet af de to mødedage