Har du behov for at blive hørt? Så handler det IKKE om at råbe højere, men indfri behovene hos dem du vil tale med, så de gider lytte.
Bliv klogere på, hvordan du kan gå til den udfordring. VISA+K: Lav væsentlige og aktuelle historier med identifikation og snert af sensation (pdf).
| |
| Bliv skapere ud i målgruppetænkningens kunst.
Den klassiske kommunikationsmodel (se stor udgave (jpg)) er under stærkt pres pga mængden af tilgængelig information og viden. Der er rift om modtagerens opMÆRKsomhed, hvilket stiller store krav til afsenderens opFINDsomhed! |
Vellykket kommunikation afhænger af øjnene, der ser. Afsenderen kan synes det er vellykket, når modtageren opfatter det budskab han/hun har afsendt korrekt, dvs. på den måde afsenderen synes det skal opfattes.
Modtageren kan synes kommunikation er vellykket, når et væsentligt og relevant budskab er trængt igennem, gerne i en letforstålig udgave. Indimellem falder de to opfattelser i hak, men langt fra altid. Men et er sikkert: Knofedt og omtanke hjælper!
Aktørinddragelse
Klik dig videre til mappen med eksempler og omtale af metoder til at optimere aktørinddragelsen. Det handler - om noget - om kommunikation og dialog.