I nedenstående skema sammenligner vi temaerne for samtlige af de strategier, der blev offentliggjort i 2011 med strategierne fra 2007 (for metodiske forbehold se faktaboks). Du kan læse den uddybende artikel her. TEMA Total 2007 (85PSer) Total 2011 (71 PSer) Vægtet, forventet antal Bæredygtighed/miljø 26 46 61 Erhverv 67 40 48 Bosætning 31 34 41 Sundhed 29 29 35 Natur (beskyttelse/benyttelse) 37 26 31 Trafik/infrastruktur 45 25 30 Klima(-tilpasning) 6 24 29 Turisme/oplevelsesøk. 28 22 27 Byomdannelse 15 22 27 Byliv (NY) - 21 25 Landbrug(NY) - 19 23 Viden/uddannelse (over folkeskoleniveau) 20 18 22 Byduvikling 47 15 18 Det åbne land / landskab 36 12 15 Landdistrikter/landsbyer 13 11 13 (Borger)service, kommunal - NY 17 10 12 Fritid 30 9 11 Medborgerskab/Frivillighed (NY) - 9 11 Kultur 34 7 8 Bymønster/byroller 24 6 7 Kulturarv 11 6 7 Beskæftigelse 9 3 4 Kulturmiljøer 4 3 4 Detailhandel 18 2 2 Børn og unge 13 1 1 Kystplanlægning 4 1 1 Branding, markedsføring, synlighed (NY) - 1 1 Agenda 21 (Ikke medtaget i 2011) 56 - - Bolig(politik) 22 - - Hovedbyen 14 - - Levested (kommunen som) 12 - - Vand 10 - - Nærdemokrati 8 - - Økonomi 8 - - Kommunalreformen 6 - - Grøn struktur i byen 4 - - Faktaboks Kort om metoden for den sammenlignende analyse af strategitemaerne fra 2007 og 2011. Screeningen af strategierne fra 2011 er foretaget på tilnærmelsesvist samme måde som i 2007: fokus har været på identificerbare og gennemgående temaer i strategierne. Hvert af temaerne er oversat til et(eller flere) ’analytisk tema’ – se skemaet. I 2007 blev analysen lavet på baggrund af 85 offentliggjorte strategier, i dag på baggrund af 66 offentliggjorte strategier. For kunne sammenligne ganger vi det samlede antal analysetemaer med (85:66=) 1,29 og får derved et vægtet/forventet antal analysetemaer, der formentlig ville være, hvis vi havde gennemlæst 85 strategier, ligesom i 2007.